Cei peste 1.000 de turisti cu …care am vorbit eu si colegii mei declara in cor acelasi lucru: sunt nemultumiti de calitatea plajelor, de gradul lor de curatenie. Nemultumirea lor este evidenta si se manifesta prin tonuri ridicate ale vocii sau gesticulari de maini in aer. Stau si ma uit atent la ei si la mainile lor pline de plastic si hartie, pe care nu au unde sa le depoziteze. Toate recipientele sunt pline. Cateva au dat si pe afara chiar. Unde sa le mai puna si pe restul? Ma uit la ei si dau din umeri, usor incurcat. Stiu ca au dreptate, pentru ca vad si eu realitatea. Stapan pe mine, le zic: “Asta nu inseamna insa ca trebuie sa le aruncati la nimereala. Pentru ca nu am mai avea un litoral curat, iar gradul de poluare cu deseuri ar fi si mai mare decat este acum”.
In gand, imi spuneam:acum este momentul sa le dau mai multe detalii despre campania noastra, LITORAL CURAT 2009. Ca in fond, asta urmarim in ea: sa curatam plajele de deseuri si sa schimbam atitudini.
Si le-am zis: au zambit, au dat din umeri si au mers mai departe, sa caute un recipient in care sa isi arunce hartiile. Ma simt bine. Cred ca le-am influentat decizia. Si pana la urma, asta conteaza la sfarsitul zilei.
Stefan.