Deşi este publicat cu o mică întârziere, este încă de actualitate acest articol scris de interna noastră pe PR şi Comunicare, Andreea Lidia Pelivan, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Naţional de Arte “Regina Maria”. Ea a fost anul acesta la un curs internaţional, despre care vă povesteşte chiar ea mai multe.

Ca voluntar şi intern ONG Mare Nostrum, am avut ocazia să particip la un curs în cadrul proiectului INNO Jobs, ţinut în Bulgaria, în Dobrich, la finalul lunii februarie.

Cursul a fost unul internaţional, deoarece au existat două grupuri de participanţi, formate din tineri bulgari şi români. Prin urmare, discuţiile au fost purtate în limba engleză, dar am învăţat şi câteva cuvinte şi expresii uzuale din limba bulgară.

Cursurile au fost ţinute de trei formatori, fiecare dintre ei iniţiindu-ne în antreprenoriat, turism şi agricultură.  Am beneficiat de cursuri şi metode noi de prezentare, întrucât lecţiile au fost susţinute cu prezentări, iar accentul a fost pus pe comunicare, activităţi şi jocuri,  mai degrabă decât pe luarea notiţelor, o alternativă foarte placută la orele de curs obişnuite.

Aşadar, am fost împărţiţi pe echipe mixte (alcătuite şi din români, şi din bulgari), şi am primit diverse sarcini, după fiecare lecţie. Fiecare membru al echipei şi-a adus contribuţia. Pe rând, am prezentat exemple de buni antreprenori, care au ştiut să îşi promoveze afacerea, am elaborat un pachet turistic pentru un grup de oameni şi am creat propria firmă. Trainerii au fost foarte pricepuţi, deţinând bune abilităţi de comunicare şi sinteză.

Deşi cursul a fost lung şi a ocupat o mare parte a zilei, am avut şi momente de destindere, când am vizitat Muzeul Etnografic al oraşului Dobrich şi am aflat mai multe despre istoria lui, comună din multe puncte de vedere cu cea a Dobrogei româneşti.  Am participat şi la un spectacol de Mărţişor (în bulgară “Martenitza”) cu elemente din folclorul bulgar, cu dansuri şi costume tradiţionale.

Nu au lipsit nici petrecerile, întrucât am avut ocazia să ne distrăm şi să ne relaxăm alături de grupul bulgar la cele două petreceri, de bun-venit şi de bun-rămas. Astfel, am reuşit să comunicăm şi să ne cunoaştem mai bine, prin muzică, dans şi diferite jocuri.

Cu toţii am avut multe de învăţat în urma cursului. Personal, am învăţat multe lucruri legate de domeniile abordate, dar şi trucuri pentru o mai bună comunicare şi prezentare a informaţiei. În afara informaţiilor propriu-zise, care au fost foarte utile, am acum experienţa lucrului într-un grup internaţional şi într-o echipă mixtă, alături de oameni cu diferite calităţi şi abilităţi.

În concluzie, consider că această experienţă transfrontalieră a adus o contribuţie majoră la dezvoltarea profesională a participanţilor. Deoarece aceste cunoştinţe asimilate ne vor ajuta în viitor, mai doresc sa particip la astfel de cursuri şi cu altă ocazie. Astfel de oportunităţi sunt binevenite si creează o legatură între ţările Europei.

Pelivan Andreea Lidia

 

Îi mulţumim Lidiei atât pentru munca ei de voluntar, cât şi pentru preţioasa muncă depusă ca şi intern al organizaţiei noastre.

O zi cât mai eco tuturor!