Ca în fiecare an, odată cu venirea primăverii, ONG Mare Nostrum organizează evenimentul „Mărţişorul Ecologic”. IMG_8138Cu ocazia acestei ediţii, la târg au venit, pentru a-şi expune creaţiile ecologice, şcolile şi grădiniţele din judeţ. Încă de la deschiderea expoziţiei, elevii s-au arătat foarte entuziasmaţi de participare, dar şi de a-şi vinde mărţişoarele.

Plimbându-ne printre standuri, am observat creaţii care mai de care mai interesante, din diverse materiale reciclabile. Practic, originalitatea a fost la ea acasă. Am vorbit cu cei mici, care au fost foarte bucuroşi de tot ce se întâmplă aici. I-am întrebat cum li se pare la eveniment. Cu toţii ne-au răspuns că le place mult şi că ar mai veni la astfel de târguri.

„Nu am mai participat la Mărţişorul Ecologic, dar am mai organizat expoziţii handmade în incinta şcolii”, ne-au mărturisit cei din clasa a 5-a B, de la Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”.  În schimb, elevii de la Liceul Teoretic “George Călinescu” ne-au spus că, deşi nu au mai participat la târgurile organizate de Mare Nostrum, sunt voluntari “înrăiţi” şi au luat parte la diverse activităţi conduse de organizaţie. Pe de altă parte, copiii din Grupa Mare de la  Grădiniţa “Steluţele Mării” ne-au spus că au mai venit în anii trecuţi şi că ar mai veni.

IMG_8046Curioase, am vrut să aflăm mai multe despre confecţioarea simbolurilor primăverii. Printre cele mai surprinzătoare materiale au fost: bucăţile din jaluzele, diverse condimente, coji, seminţe, lut şi aluatul de pâine. Pentru confecţionarea mărţişoarelor, au pus umărul şi părinţii şi bunicii copiilor. Cât despre timpul oferit creării acestora, cei de la “Călinescu” au spus că au făcut mărţişoarele în două săptămâni, în timp ce elevii de la “Mircea cel Bătrân” au zis: „Felicitările le-am făcut într-o noapte, iar celelalte mărţişoare le-am lucrat la clasă, dar şi acasă individual.”

Munca acestor copii a fost pe deplin apreciată de cei veniţi la târg în număr mare, iar micii artişti s-au declarat foarte mulţumiţi.

 

Adelina Iancu şi Nicoleta Haralambie

Interne PR şi Comunicare

ONG Mare Nostrum

SONY DSC