Încă o săptămână încărcată  pentru echipa Mare Nostrum. Însă aceste zile au fost mai agitate decât de obicei, pentru că ne-am implicat activ în programul “Şcoala Altfel” 2013 – “Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, desfășurat între 1-5 aprilie, prin care elevii și preșcolarii, împreună cu profesorii, au înlocuit clasicele ore de curs cu alte activități educative.

IMG_2735Astfel, în această perioadă, am profitat de vremea frumoasă și am ieșit pe plajă împreună cu elevii și profesorii mai multor unități de învățământ, din județul Constanța. Entuziasmul a fost la loc de cinste în timpul acestor acțiuni, cu atât mai mult cu cât voluntarii noștri bine instruiți le-au dezvăluit învățăceilor câteva dintre secretele mării. Împreună, au efectuat analize de apă și au cercetat cu atenție deșeurile de pe țărm. Mai mult decât atât, elevii au avut sarcina de a colecta o parte dintre aceste deșeuri, pentru a le folosi mai târziu în confecționarea unor obiecte de artă cu temă marină. Entuziasmați eram și noi, atunci când îi vedeam pe copii atât de interesați și de implicați în activitățile noastre. Ei au realizat că, pentru a proteja marea de pericolul poluării, trebuie să ne angajăm în cât mai multe astfel de acțiuni.

În jocul nostru au intrat și preșcolarii. Dar, pentru că sunt prea mici să iasă pe plajă, le-am pregătit alte activități potrivite vârstei lor. Astfel, după ce am discutat cu ei despre importanța protejării naturii, i-am provocat la un concurs pe echipe, de reconstituit puzzle-uri cu delfini și alte vietăți care trăiesc în mare. Cu toții au câștigat, dar cel mai important este că fiecare a învățat lucruri noi și utile despre marea pe care o iubesc atât de mult. De altfel, ei ne-au uimit încă de la început cu bagajul de cunoștințe foarte bogat pe care îl aveau în legătură cu acest domeniu.

Chiar și noi am învățat. Ne-am dat seama încă o dată cât de periculoase poate fi poluarea pentru mediul marin, dar am realizat că nu luptăm singuri, ci avem alături de noi niște elevi dedicați și motivați să construiască împreună un viitor mai curat. IMG_2734

 

Adelina Iancu

Intern PR & Comunicare