Să continuăm de unde am rămas ultima dată şi să vorbim despre lucrurile ce au succedat prima şedinţă cu voluntarii din cadrul proiectelor despre delfini.

În zilele următoare, am organizat mai multe acţiuni de monitorizare. Au fost implicaţi atât voluntarii activi ai Mare Nostrum, cât şi grupurile de observatori voluntari, din cadrul Reţelei de observatori voluntari, formată din elevi ai şcolilor de la litoralul românesc, ce activează pentru salvarea delfinilor.

De asemenea, în această perioadă ne-am bucurat de temperaturi ridicate, aşa că am profitat de acest lucru, dar şi de prezenţa oamenilor pe plajă, pentru a realiza o campanie de informare şi conştientizare a acestora. Astfel, oamenii au aflat despre problemele întâmpinate de delfini, numerele de urgenţă la care ne pot anunţa atunci când observă un caz special în care aceştia sunt implicaţi, precum şi ce ar trebui să facă atunci când acest lucru se întâmplă.

Pentru că tot am putut profita de timp frumos, ne-am hotărât să ne îmbarcăm pe ambarcaţiunea Lindor şi să facem primele ieşiri pe mare de anul acesta, împreună cu internii şi voluntarii noştri. În aceste ieşiri, am reuşit să observăm două exemplare de delfin comun.

Până în prezent, numărul delfinilor găsiţi eşuaţi şi morţi este de cincisprezece. Printre aceştia, se regăsesc doi pui. Unul dintre ei aparţinea speciei Afalin şi a fost găsit la orele douăzeci şi patru, în ziua de şapte mai. Celălalt, Marsuin, identificat la ora opt dimineaţa,  a fost transportat la Direcţia Sanitar Veterinară Constanţa, pentru efectuarea necropsiei.

În acelaşi timp, ne aflăm în curs de mutare a ambarcaţiunii Mare Nostrum în portul Belona, cu ajutorul partenerilor noştri, Asociaţia Black Sea Sailing, pentru a facilita şi îmbunătăţi expediţiile marine de foto-indentificare a cetaceelor.

Dacă observaţi un delfin eşuat sau aflat în orice situaţie în care viaţa sa este pusă în pericol, nu uitaţi că ne puteţi contacta la numerele de telefon: 0800 800 078; 0763255731, unde ne puteţi semnala prezenţa acestora sau prin intermediul formularului online, de pe site-ul http://www.delfini.ro.

Pentru oricare alte informaţii suplimentare, puteţi accesa şi pagina https://www.facebook.com/delfinimn

newsletter mai

 

Andrei Trifanescu

Intern PR&Comunicare