V-ați întrebat vreodată ce înseamnă cu adevărat să fii voluntar? Muncă în echipă? Distracție? Protecția mediului? Responsabilitate socială? Fiecare dintre noi vede în mod diferit această experiență, și tocmai de aceea am hotărât ca de acum încolo, în fiecare lună, să vă prezentăm poveștile unor voluntari Mare Nostrum.

Luna aceasta, vă prezentăm două voluntare tinere, însă extrem de active: Delia și Camelia.

Delia Ioana Ceapă, 16 ani

981248_420158754687263_1905574858_o

“Cu toții facem în fiecare zi cel puțin o faptă care, într-un fel sau altul, face lumea noastră puțin mai bună. Imaginați-vă numai cum ar fi dacă toți ne-am uni pentru o singură cauză, câte am putea realiza cumulând puținul ce-l poate face fiecare în ceva cu adevărat extraordinar. Îndemnată de astfel de gânduri sau poate, ca să fiu sinceră, și de un pic de curiozitate, am devenit în iunie anul trecut voluntar la ONG Mare Nostrum.

Încă îmi amintesc prima mea activitate, ce-i drept încă nefiind voluntar oficial. Am avut de împărțit pliante prin stațiunea Mamaia și trebuie să recunosc că la momentul respectiv mi s-a părut cea mai provocatoare sarcină ce mi-a fost dată vreodată…ceea ce a făcut-o cu atât mai distractivă! Era ceva ce nu mai făcusem până atunci, ceva nou și diferit, însă odată ce am prins mersul lucrurilor totul a devenit parcă o competiție între noi, toți voluntarii ce ne strânsesem pentru activitatea respectivă, transformând ceea ce ar putea părea simplă muncă într-un joc prin care ne motivam reciproc. Însă acesta era doar începutul!

Încetul cu încetul, cu fiecare ședință ce ne aducea pe toți împreună, am devenit tot mai dornică să mă implic. Eram inconjurată de oameni atât de diferiți, dar care aveau cu toții ceva în comun: dorința de a ajuta.

De la simple campanii de promovare ca cea de mai sus până la monitorizări de delifini și activități creative, nimic nu este niciodată plictisitor și astfel voluntariatul a devenit pentru mine una dintre cele mai interesante și plăcute experiențe la care nu mă văd renunțând prea curând.

Delia 1

Atelierul de creație MARLISCO – August 2013

Fotografie0104

Aventurile lui Mr.Urban la Mare – Iulie 2012

Un alt aspect ce m-a încântat foarte mult și nu va înceta vreodată să o facă este oportunitatea constantă de a cunoaște oameni noi. Din câte știu sunt destui cei care se implică în astfel de organizații tocmai din dorința de a cunoaște oameni noi și, deși nu a fost printre obiectivele mele la început, acum a devenit  unul dintre elementele ce fac voluntariatul cu atât mai interesant pentru că nu există activitate la care să nu lucrez cel puțin cu o persoană necunoscută….ceea ce mă aduce la o altă experiență extraordinară ce mi-o oferă participarea în cadrul Mare Nostrum: lucrul în echipă. Fie activitățile mici sau mari, în oraș sau în afara acestuia, niciodată nu a trebuit să mă descurc singură. Mereu am mai avut cel puțin o persoană alături pentru că, așa cum ar trebui peste tot, aici chiar se pune preț pe munca în echipă, pentru că numai împreună putem reuși.

Însă ați putea să mă întrebați: de ce Mare Nostrum? Ei bine, răspunsul e simplu: pentru că este unic. Toate celelalte organizații de voluntariat se ocupă cu ajutorarea oamenilor la diferite paliere, însă ne ajutăm unii pe alții în fiecare zi. Pe de altă parte, de câte ori ai ocazia să spui ‘Eu astăzi am salvat un delfin!’? Pentru că fie că am participat efectiv la monitorizări, fie că am împărțit pur și simplu pliante, undeva, cumva, am contribuit câtuși de puțin și eu nu numai la șansa la viață a unui delfin, dar și la sănătatea Mării Negre.

În concluzie, ce pot să vă spun pe scurt despre experiența mea ca voluntar la Mare Nostrum este că aceasta reprezintă o oportunitate de a ieși din rutină și de a-mi aduce astfel contribuția la dezvoltarea ce numai împreuna o putem realiza, și este ceva la care de când am început am știut că nu voi putea renunța.”

Camelia Alexandra Cufioti, 15 ani

Cami

”De ce sムfii voluntar? Deoarece a  fi  voluntar la Mare Nostrum înseamnă să poți ajuta oamenii, planeta sau chiar mediul înconjurător, dar nu înseamnă doar atât, ci este și un mod prin care te poți distra, poți cunoaște persoane noi  și chiar lega prietenii, poți vizita locuri neimaîntâlnite sau chiar să participi la diferite activități organizate de ONG.

Eu sunt Cami și sunt voluntară la Mare Nostrum de aproximativ 3 luni , dar în acest scurt timp am cunoscut persoane noi foarte de treabă, chiar și persoane cu care am legat prietenii. Am ajuns să fiu voluntară după ce am văzut pe Facebook poze de la diferite activități, monitorizări, iar apoi am intrat pe blogul lor, unde m-am informat despre acest ONG și imediat le-am dat un mesaj prin care le-am spus că aș vrea  să devin voluntară. Era ceva nou pentru mine, o nouă experiență. La început îmi era teamă deoarece am crezut că nu o să mă descurc, nu o să mă acomodez sau că o să fiu singura voluntară nouă! Dar nu a fost așa..încă din prima zi în care am ajuns la ONG , m-am înscris pentru o monitorizare terestră. Nu știam ce mă așteaptă..Am mers împreună cu alte 3 persoane pe plajă, unde am împărțit pliante turiștilor și i-am informat despre delfinii din Marea Neagră. A fost o activitate prin care am învățat că este important să fii cât mai deschis și să vorbești cu oamenii , și că rușinea trebuie lăsată acasă.

Am participat și la o monitorizare pe apă, cu velierul Lindor, împreună cu coordonatorul activității, Marian, dar și cu alte 2 voluntare , Victoria și Gabriela. A fost o experiență chiar plăcută și nouă pentru mine, care nu mai avusesem ocazia să merg cu un velier. Ne-am distrat, am făcut poze, am râs și totul a fost foarte frumos.

Monitorizare pe mare , cu velierul Lindor - vara 2013

Monitorizare pe mare , cu velierul Lindor – vara 2013

Cami1

Activitate de colectare selectivă a deșeurilor, pe plaja din Corbu – august 2013

O altă activitate la care am participat a fost campania de colectare selectiva de pe plajele Vadu și Corbu, în parteneriat cu EcoRom. În fiecare weekend, mergeam pe plajă și împărțeam turiștilor seturi de saci pentru colectarea selectivă a gunoaielor, iar la întoarcere cei care începeau deja să colecteze erau premiați. Această activitate m-a ajutat să realizez cât este de important să colectezi selectiv, să nu arunci gunoaiele pe unde apuci deoarece poluezi atât natura cât și pe tine însuți iar poluarea te poate îmbolnăvi!

De curând, ONG Mare Nostrum a început o serie de prezentări la clasă, în care se prezintă organizația și activitățile de monitorizare a delfinilor. Împreună cu Marian și alți voluntari, am mers și mergem prin școli, prezentându-le elevilor ONG-ul nostru și le vorbim despre monitorizări. Îi informăm despre delfini și măsurile care trebuiesc luate în caz că găsesc  unul fie eșuat, fie viu. Este una dintre cele mai importante activități la care am participat , o activitate prin care am dobândit mai mult curaj de a vorbi în public, și totodată  am reușit să păstrez legătura cu anumiți elevi din diferite licee. Această campanie de informare îi ajută atât pe cei din școli/licee să fie pregătiți pentru ,,intâlnirile’’™cu delfinii  eșuați sau vii, cât și pe noi, voluntarii, să ne pregătim mai bine.

Pentru mine, aceste activități mă  ajută să dobândesc experiențe de  viață noi, să fiu mult mai deschisă, să îmi depășesc anumite limite, să cunosc persoane de notă  10+  și totodată să mă distrez. A fi voluntară este o plăcere dar și o responsabilitate!’