Datorită feed-back-ului pozitiv primit din partea participanţilor la acest eveniment, echipa Mare Nostrum în colaborare cu Facilitatorul Andreea Ionaşcu, a hotărât să mai organizeze două workshop-uri pe aceeaşi temă.

În urmă cu două săptămâni am început susţinerea primului workshop din cadrul celei de-a doua sesiuni a Zilei Educaţiei pentru Dezvoltare Durabilă. Acesta a avut loc în data de 16 noiembrie 2013, între orele 10:00 – 14:00, la Liceul Teoretic “Ovidius” – Constanţa.

Primul workshop explicativ-interactiv a decurs foarPrezentare-1te bine, iar participanţii s-au dovedit mulţumiţi de cele petrecute. Ziua a început printr-un icebreaker în care participanţii au fost puşi să-şi aleagă una sau mai multe fotografii, iar mai apoi să comenteze alegerea, făcând referire la propriile plăceri şi aspiraţii. Apoi, în orele următoare, mai multe metode de educaţie non-formală au fost dezbătute, detaliate şi prezentate. Din fericire, o parte din participanţi îşi doresc să le şi implementeze, ceea ce reprezintă un succes garantat al workshop-ului.

În cadrul primei zile au fost prezentate metode non-formale precum: Open Space Technology – OST (metoda spaţiului deschis), Public Speaking şi particularităţile acestuia în funcţie de persoană, mentorat, Photo Voice, învăţarea prin joc, Biblioteca Vie – care a fost puternic dezbătută, origami şi quiling educative, Cafeneaua Publică, Teatru Labirint, Teatru Forum şi animaţia socio-educativă.

Toate acestea au fost foarte bine receptate de participanţi, care şi-au manifestat constant interesul faţă de metodele non-formale şi punând întrebări. În acelaşi timp, pentru a fi mai uşor de înţeles, câteva dintre metode au fost exemplificate prin filmuleţe educative, iar altele au fost tratate în exemple practice, la care participanţii au fost puşi să-şi folosească imaginaţia şi creativitatea.

În cadrul celui de-al doilea workshop, din data de 23 noiembrie 2013, numărul participanţilor a fost şi mai mare, iar aceştia au fost întâmpinaţi cu un icebreaker mai diferit şi mai interactiv. Fiecare a trebuit să-şi atribuiască un adjectiv, care să înceapă cu prima literă a numelui lor. Prin acesta, am reuşit să ne cunoaştem mai bine şi să aflăm lucruri noi despre fiecare în parte.

Prezentare-2După acest joculeţ au început exemplele de metode non-formale. La fel ca în prima sesiune, fiecare exemplu de metodă nonformală  a fost însoţită de o explicaţie detaliată şi de o prezentare cât mai bine pusă la punct, tocmai pentru ca participanţii să nu rămână cu semne de întrebare.

De această dată, exemplele de metode non-formale au fost şi mai variate şi mai interesante. Printre acestea se regăsesc: Mind Mapping,  deblocarea şi dezvoltarea creativităţii la copii şi tineri, brainstorming – care a fost şi exemplificat practic, iar în urma reprezentării lui, candidaţii au reuşit să strângă peste 70 de idei interesante. Au mai urmat icebreaker, flashmob şi o prezentare a celui mai interesant flashmob realizat vreodată, City Quest şi Treasure Hunt, Strategia Walt Disney, writing theatre şi jocurile de tip “-OPOLY”.

Fiecare participant care a asistat la întregul workshop a fost premiat cu câte o diplomă, iar donaţiile pe care aceştia le-au plătit, au fost folosite pentru a acoperi costurile de organizare, materialele informative oferite, precum şi certificarea participanţilor.

Feedback-ul pozitiv primit din partea participanţilor în urma completării unei diagrame şi a unor stickere cu impresii, este încurajator pentru noi. Astfel, putem spune că acest eveniment a fost o reuşită, deoarece ne-am atins scopul propus, şi anume, de a contribui la aplicarea, în unităţile de învăţământ, a unor metode practice de predare şi educare a copiilor de azi şi adulţilor de mâine.