Colaj 1Dragii noștrii, suntem bucuroși de faptul că am reușit să atingem obiectivele pe care ni le-am propus în cadrul acestui program, și anume reducerea numărului mortalităţilor în rândul cetaceelor, creşterea gradului de informare şi conştientizare a populaţiei cu privire la ecosistemul Mării Negre şi a problemelor cu care se confruntă acesta.

În ceea ce priveşte activităţile dedicate monitorizării şi conservării cetaceelor desfăşurate în 2013, putem spune că am avut rezultate remarcabile, proporţionale cu eforturile depuse atât în ceea ce privește monitorizările terestre, cât și dacă ne referim la monitorizările acvatice.

De asemenea, am primit statutul de Partener al Acordului pentru Conservarea Cetaceelor din Marea Neagră, Marea Mediterană şi zona adiacentă Atlanticului (ACCOBAMS).

 Printre rezultatele activităţii de monitorizare terestră a delfinilor ne bucurăm că putem menţiona 35 expediţii în cadrul cărora au fost implicaţi 235 voluntari şi au fost identificate 17 cetacee.

 Mai departe, ca rezultate ale activităţii de monitorizare acvatică putem menţiona 27 expediţii ce însumează 29 zile petrecute pe mare, timp în care au fost observate 141 cetacee, cu ajutorul a 111 voluntari implicaţi, eforturi care s-au materializat prin realizarea unui catalog de foto-identificare.

 La aceste activități de monitorizare mai putem adăuga și o activitate de colectare de date aeriană ce s-a desfășurat pe parcursul a 14 zile, acoperind partea de NV a Mării Negre (Bulgaria, Romania şi Ucraina).

 Totodată, ne mândrim cu faptul că avem o linie de telefonie disponibilă non-stop, la care am răspuns imediat solicitărilor de intervenţii rapide. Alături de 37 voluntari am participat la 48 de intervenţii, am înregistrat un caz de delfin viu și am realizat 6 necropsii.

Pentru același scop nobil, am achiziţionat 25 dispozitive de îndepărtare a delfinilor de plasele de pescuit (ADD/ pingere), înlocuind dispozitivele pierdute sau deteriorate, însumând în total 60 funcţionale. Cu susţinerea a 5 pescării partenere, cu foarte mare plăcere putem raporta că nu a fost observat nici un caz de prindere în plasă, graţie acestor eforturi.

 În urma discuţiilor avute cu pescarii am reuşit să colaborăm cu 20 dintre cei mai binevoitori, cărora le-am distribuit fişe de monitorizare, primind de la ei 5 informări cu privire la cazuri de eşuare.

Campaniile de informare încheiate însumează mai mult de 11.000 pliante distribuite, 10 sesiuni de informare, un newsletter lunar, 116 apariţii în presă, 21 apariţii TV şi 8 difuzări la radio.

Tot în acest an am informat 858 elevi și 53 profesori din cadrul a 30 de Instituţii de învăţământ din județul Tulcea şi Constanţa, prin intermediul a 2 sesiuni la clasă în care au fost realizate 35 de prezentări şi training-uri.

Le mulţumim pe această cale sponsorilor şi finanţatorilor noştrii DB Schenker, OMV Petrom, DP World Constanţa şi părinţilor adoptivi din campania „Adoptă un delfin” pentru susţinere şi voluntarilor pentru implicare şi pentru timpul pe care îl sacrifică.

Numai împreună putem schimba ceva!

Nu uitaţi că ne puteţi anunţa în cazul în care vedeţi un delfin în pericol la numerele de telefon: 0241/612.422 și 0763/255.731 sau prin formularul online de pe site-ul  http://www.delfini.ro.

Pentru mai multe informaţii, puteţi accesa şi pagina: https://www.facebook.com/delfinimn