Dragi iubitori ai delfinilor, ne bucurăm să vă spunem că luna aprilie a fost plină de activități, care au contribuit la protejarea acestor mamifere.

După cum v-am obișnuit, vă informăm că am continuat monitorizările sectoarelor de plajă ale litoralului românesc, cu ajutorul grupurilor din cadrul rețelei de voluntari, contribuind astfel la salvarea delfinilor pe sectoarele accesibile. Sectoarele greu accesibile au fost observate de membrii echipei cu ajutorul ATV-ului din dotare, astfel încât am reușit să monitorizăm o arie mai extinsă.Scoala-altfel

Am reușit să actualizăm și site-ul www.delfini.ro, iar acum puteți găsi mai multe informații legate de rezultatele programului desfășurat în 2013. De asemenea, lucrăm si la alcătuirea unei baze de date internaționale ce va cuprinde delfinii foto-identificați, care sperăm că va fi gata cât mai curând.

Luna aceasta am participat și la o serie de evenimente. Astfel, pe 5 aprilie, am fost la București, pentru a promova Programul de Monitorizare și Conservare a delfinilor în cadrul evenimentului Next Film Festival.

Pe 9 aprilie, în cadrul programului “Școala Altfel”, ne-am alăturat elevilor Liceului “Lucian Blaga” la o activitate dedicată cetaceelor din Marea Neagră, participând la o zi de inițiere în acest domeniu, plină de jocuri interactive, precum și o demonstrație practică pe delfinul nostru machetă.

Din păcate, tot în această lună, am fost informați cu privire la găsirea unei femele din specia Marsuin care a eşuat pe plaja delfin-esuat-Mare-NostrumModern, din Constanţa. Ne-am deplasat la fața locului cât de repede am putut, dar din păcate era prea târziu. Femela prezenta plăgi multiple, tăiate precum şi muşcate, pe abdomen, zona feţei şi urme de zgârieturi pe întreg corpul, ceea ce ne-a determinat să credem că cel mai probabil moartea a survenit din cauze nenaturale. Este cel de-al patrulea caz anul acesta, dar sperăm să reușim, cu ajutorul vostru, să prevenim astfel de evenimente neplăcute. Astfel, vă reamintim că puteți salva aceste viețuitoare minunate, direcționând 2% din impozit sau devenind părinte adoptiv pe un an sau pe viață prin campania “Adoptă un delfin!”. Cei interesați pot trimite un e-mail pe adresa office@marenostrum.ro cu subiectul “Vreau să adopt un delfin”.

Nu uitați! În cazul în care vedeți vreun delfin eșuat, la mal sau pe uscat, nu ezitați să ne contactați, la numărul de telefon 0241/612 422 sau 0763/255 731 (în regim non-stop).

Pentru mai multe informații, puteți accesa și pagina: http://www.facebook.com/delfinimn