Dragi prieteni ai delfinilor, luna iulie a fost plină de activități pentru noi. Alături de voluntarii noștri am reușit să facem 4 monitorizări terestre și 4 sesiuni de informare a turiștilor.

Monitorizările terestre săptămânale făcute de echipa noastră, alături de voluntari s-au desfășurat pe întreg litoralul românesc. Însă, nu au fost singurele momente în care ne-am deplasat pe teren luna aceasta.

delfin-Constanta-ong-mediu-mare-nostrumTrebuie să vă anunțăm că, din păcate am fost solicitați pentru a interveni în mai multe cazuri de delfini eșuați. Astfel, echipa noastră s-a implicat în 9 intervenții rapide în Vama Veche, Saturn, Venus, Mamaia, Năvodari și chiar Constanța, unde au fost găsite în total 9 exemplare de delfini. Pentru clarificarea cauzelor care au dus la decesul a 2 dintre specimenele eșuate au fost realizate necropsii. Aceste investigații suplimentare au fost necesare, deoarece cei 2 delfini nu prezentau urme de interacțiune umană care să fi cauzat eșuarea acestora.

Tot luna aceasta, am organizat 4 sesiuni de informare a turiștilor cu ajutorul voluntarilor dornici să ajute mediul înconjurător și delfinii. Pe parcursul acestor sesiuni de informare am împărțit 1000 de pliante despre speciile de delfini din Marea Neagră. Sperăm că mesajul nostru a fost înțeles și a ajuns într-un mod rapid la cât mai mulți oameni, îndemnându-i astfel să contribuie la protejarea ecosistemului marin al Mării Negre.

Pentru a cunoaște mai bine prietenii noștrii necuvântători, am realizat o expediție de 6 zile pe mare între Constanța și Sulina. În cadrul acestei expediții am observat 11 grupuri de delfini, dintre care 10 aparțin speciei Delphinus delphis (Delfinul comun) și un grup din specia Tursiops truncatus ponticus (Afalin).

Astfel de expediții ne ajută să cunoaștem mai bine modul de trai și nevoile specifice mamiferelor din Marea Neagră, pentru a ști cum să îi protejăm și ce ar trebui să facem în continuare pentru a asigura sănătatea ecosistemului marin.

Dorim să le mulțumim, pe această cale celor de la DB Schenker, OMV Petrom și tuturor acelora care au donat în cadrul Campaniei “Adoptă un delfin“, fără de care nu am fi putut continua activitățile de protejare a delfinilor din Marea Neagră.

Nu uitați că atunci când vedeți un delfin eșuat, la mal sau pe uscat, trebuie să ne contactați! Vă punem la dispoziție numere de telefon 0241.612.422 și 0763.255.731, cel de-al doilea fiind în regim de Non-Stop.

Vă urăm tuturor o vară cât mai plăcută și sperăm că veți fi aproape de noi și în lunile ce vor urma!