delfinii-din-marea-neagra-ong-mare-nostrumDragilor, după cum v-ați obișnuit deja, și în luna august am continuat activitățile de monitorizare săptămânale ale sectoarelor de plajă în vederea observării delfinilor aflați în dificultate sau eșuați precum și supravegherea zonei costiere și a celei de larg până la distanța de 6 Mm pe parcursul expedițiilor acvatice.

Astfel, am reușit să monitorizăm, împreună cu voluntarii noștri sectoarele de plajă Vama Veche-Periboina, Sfântul Gheorghe şi Sulina. Din nefericire, am identificat 16 delfini eşuaţi (morţi), între Vama Veche şi Sulina și am realizat 10 intervenții (delfini eșuați) ca raspuns la informările primite din partea dumneavoastră sau a membrilor rețelei de monitorizare. Printre cauzele care au dus la mortalitatea acestor minunate mamifere amintim prinderea în plasele de pescuit, parazitare precum și diferite afecțiuni ale organelor interne.

De asemenea am împreună cu voluntarii noștrii am informat turiștii de pe plaje despre speciile de delfini din Marea Neagră și le-am oferit acestora datele necesare pentru a ne contacta atunci când observă un delfin eşuat sau care are nevoie de ajutor în cadrul a 5 sesiuni derulate pe litoralul românesc între Vama Veche și Periboina.

Doi membri ai echipei noastre, Marian Paiu și Florin Diaconița împreună cu voluntarii au mers în 3 expediții pe mare, cu scopul de a observa și identifica delfini prin intermediul fotografiei. Foto-identificare reprezintă metoda de identificare a indivizilor pe baza semnelor distincte pe care le prezintă. În cazul delfinilor folosind informațiile ce se regăsesc pe înotătoarea dorsală.

Venim și cu o noutate pentru voi! Tot luna aceasta, am montat panouri informative pe plajele din Vama Veche, Saturn, Eforie și Vadu. Astfel, toți turiștii și nu numai, vor afla datele noastre de contact pentru a ne suna atunci când întâlnesc un delfin aflat în dificultate. Vă recomandăm să nu puneți mâna pe nici un delfin (viu sau mort)!

În final, le mulțumim pentru susținere, celor de la DB Schenker, OMV Petrom și tuturor acelora care au donat în cadrul Campaniei “Adoptă un delfin“, fără de care nu am fi putut continua activitățile de protejare a delfinilor din Marea Neagră.

Nu uitați că atunci când vedeți un delfin eșuat, la mal sau pe uscat, trebuie să ne contactați! Vă punem la dispoziție numerele de telefon 0241.612.422 și 0763.255.731, cel de-al doilea fiind în regim de Non-Stop.