Dragilor, în această lună călduroasă de vară am avut foarte multe ocazii de a ne întâlni cu voi, prietenii noștri.

După cum v-am anunțat la începutul lunii, Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca în parteneriat cu Pro Vobis – Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat și IOGT Tippetue din Norvegia, a inițiat un nou proiect, în care noi ne numărăm printre fericiții beneficiari. Astfel, în urma training-ului la care am participat, la Măguri Răcătău, județul Cluj, am aflat multe lucruri interesante despre modul în care putem pune în practică teoria celor 9 paşi de management al voluntarilor, precum și noutăți privind noua lege a voluntariatului, Legea 78/2014.

Considerăm că este important să împărtășim cu voi din experiența noastră și să vă anunțăm că de pe 25 iulie 2014, data în care a intrat în vigoare legea voluntariatului, tinerii care au sub 16 ani nu pot activa ca voluntari în cadrul nici unei organizații. Dragilor, știm că mulți dintre voi aveți inițiativă și sunteți ambițioși, dar va trebui să mai așteptați un pic pentru a deveni voluntari.expozitie-panouri-Marlisco-Phoenicia

Trecând la vești ceva mai bune, ne bucurăm să vă spunem că, luna aceasta am mutat expoziția de panouri pe tema deșeurilor marine din cadrul proiectului MARLISCO (Deșeuri marine în mările Europei: conștientizare socială și co-responsabilitate) în Phoenicia Holiday Resort, din Mamaia. Astfel, turiștii au avut ocazia de a se informa pe această temă, în timp ce se relaxau la piscină. După cum v-am promis, vom amplasa această expoziție în mai multe locuri de pe litoral, fiecare dintre voi având ocazia să le vadă.

Un alt prilej cu care ne-am întâlnit, a fost pe data de 6 august 2014, când am sărbătorit Ziua Delfinului, ocazie cu care ne-am adunat în față la Radio Vacanța. Aici, copiii au putut participa la diferite jocuri educative cu premii, iar adulții s-au putut delecta, vizitând expoziția de panouri pe tema deșeurilor marine menționată mai sus.

 Tot luna aceasta, am inițiat un nou proiect în parteneriat cu Primăria Dobrich, Bulgaria. Proiectul se numește “Nature around us” (Natura din jurul nostru) și este finanțat prin Programul de Cooperare TransfrontalierăSONY DSC România – Bulgaria. Acest proiect urmărește creșterea gradului de informare și conștientizare cu privire la biodiversitatea din zona transfrontalieră, dar și problemele cu care aceasta se confruntă. Una dintre activitățile proiectului va presupune plantarea a 300 de copaci în apropierea orașului Constanța.

În același timp, am continuat caravana de informare despre uleiul vegetal uzat. Ne bucurăm că, în general, oamenii sunt receptivi la mesajul transmis de voluntarii noștri și chiar bucuroși să vadă că există astfel de inițiative, menite să protejeze mediul înconjurător. Cu această ocazie, vă anunțăm că până la sfârșitul lunii septembrie vom fi în diferite piețe din Constanța, Mangalia și Cumpăna unde aveți ocazia să ne cunoașteți și să vă informați.

Vă dorim să aveți în continuare o vară cât mai frumoasă și nu uitați: MEDIUL ÎNCONJURĂTOR ARE NEVOIE DE VOI!