Dragi prieteni, eleva Colegiului Național Mihai Eminescu” și voluntara noastră LARISA Andreea Popescu a câștigat titlul de “Voluntarul Verii 2014”. Larisa a fost de acord să împărtășească experiența ei ca voluntară, în organizația noastră. Iată părerea ei:

Larisa Popescu“Aș vrea să încep prin a vă spune că nu am crezut niciodată că voi putea face parte din ceva atât de frumos și de special cum este ONG Mare Nostrum. Unele dintre cele mai frumoase clipe le-am petrecut aici, alături de zeci de oameni minunați cu care m-am împrietenit și de care m-am atașat foarte tare și sper că va fi la fel de frumos și pe viitor. La început m-am înscris doar din pură curiozitate, pentru că nu știam ce înseamnă să fii voluntar, însă am învățat pe parcurs.

În prima mea zi am fost foarte emoționată și, în același timp, curioasă să văd cum vor decurge lucrurile. Am împărțit câteva chestionare oamenilor și le-am pus întrebări legate de expoziția de panouri din cadrul MARLISCO din Cora Brătianu, lucru care m-a făcut să văd puțin diferit lucrurile. Nu mă gândeam că va fi cineva care ar fi dorit să ne acorde puțin din timpul lor și credeam că ne-ar fi ignorat total, însă a fost invers. Oamenii au fost extrem de prietenoși și de interesați de ceea ce se află acolo și erau convinși că ar trebui făcute schimbări pentru protejarea Mării Negre.

Din ziua aceea am vrut să fac mai mult, să mă implic mai mult și să îi fac pe ceilalți să privească lucrurile dintr-o altă perspectivă, dar aș minți dacă aș spune că nu am făcut-o și pentru mine, pentru sufletul meu, pentru că de fiecare dată când îi deschideam ochii unei persoane și o ajutam să înțeleagă cât de importantă este natura, simțeam scântei prin tot corpul și mă încărcam cu energie pozitivă.

Cu timpul, mi-am alungat și teama de a discuta cu oamenii necunoscuți, astfel încât am început să mă descurc din ce în ce mai bine la transmiterea mesajelor esențiale, la informarea lor și la sprijinirea scopului Mare Nostrum.

Totuși, voluntariatul nu a însemnat numai efort și munca, ci și distracție. Chiar dacă este obositor, ai prietenii și colegii lângă tine, care te mai încurajează din când în când. NICIODATĂ nu m-am plictisit cât timp am fost la activități, fie că am avut de împărțit pliante și de suportat persoane mai irascibile, fie că a trebuit să colind plaje pustii în căutarea delfinilor eșuați alături de colegi. Am avut o vară cu adevărat superbă, plină de peripeții, mai ales în zonele de nudiști de pe plaje, unde trebuia să mă holbez în continuu la teneșii mei, și sper că voi mai avea parte de astfel de momente frumoase (exceptând partea cu nudiștii, pentru că nu a fost prea frumos) alături de persoanele foarte dragi mie.

Momentul în care am primit vestea că voi fi una dintre cei doi voluntari ai verii a fost total neașteptat, lăsându-mă fără suflare. Nu știam ce să fac, cum să reacționez, și mai ales, de ce eu? Surpriza a fost una foarte plăcută, dându-mi seama acum că unele persoane chiar știu să păstreze un secret și să-i păcălească pe alții. La început nu înțelegeam ce este cu toată fericirea și energia din jur și cu toate pozele, însă am aflat în scurt timp. Am primit și un mic cadou, format dintr-o diplomă și alte câteva mici atenții, printre care se află o felicitare ce m-a emoționat foarte mult și pe care promit că o voi păstra toată viața.

Oare ce înseamnă ONG Mare Nostrum pentru mine? Înseamna totul! Eu eram foarte timidă și fricoasă, nu știam cum să reacționez când o persoană mă întreba pe stradă cât e ceasul, pentru că încă auzeam în gând acel “Nu vorbi cu străinii!” pe care mi-l spuneau părinții când eram mică, dar am început să îmi înfrâng această teamă și am învățat să reacționez și să interpretez altfel lucrurile. În același timp, voluntariatul a înlocuit pierderea unei prietenii, aparent false, cu altele noi, reale.

Când eram mai micuță, prin clasa a 7-a, mi s-a povestit despre tot ce înseamnă voluntariat și nu am știut de ce ar lucra oamenii fără să primească bani, însă am aflat acest lucru dintr-un citat superb, care sună cam așa: ,,Voluntarii nu sunt plătiți deoarece munca lor este de neprețuit”. Nu aș schimba nimic din ce am făcut până acum aici și mă bucur că pot să ajut la schimbarea în bine a Lumii.”