Dragilor, voi cum vă petreceți toamna? În noiembrie, noi am continuat monitorizările delfinilor, am finalizat instruirile voluntarilor din rețeaua de observatori ai delfinilor și am avut onoarea de a participa la workshop-ul organizat la Monaco de către ACCOBAMS.

Echipa noastră a realizat luna aceasta trei monitorizări terestre: una în partea de Nord a litoralului (Vadu) și două în Sud (Vama Veche). Din nefericire, se mai întâmplă să apară cazuri de eșuări a delfinilor, cum am întâmpinat și în această lună. Astfel, am fost contactați și am intervenit în cazul a trei delfini eșuați, aparținând speciei Tursiops truncatus ponticusAfalin.

delfinii-din-Marea-NeagraDeoarece pentru noi este importantă buna pregătire a voluntarilor și a cadrelor didactice, pe care le implicăm în activitățile noastre, trebuie să știți că voluntarii din cadrul rețelei de observatori „Voluntari pentru salvarea delfinilor“ au fost instruți corespunzător și deja au început monitorizarea sectoarelor de plajă. În cadrul acestei activități, am desfășurat 27 de sesiuni de instruiri, în care s-au implicat 800 de elevi și 50 de cadre didactice.

O altă activitate în care am fost implicați este workshop-ul organizat de ACCOBAMS la Monaco. În cadrul acestei întâlniri s-a stabilit ca obiectiv principal crearea unui cadru comun de acțiune și cooperare internă și internațională, precum și tipul de alarmă pentru cazurile de eșuare, singulară sau în masă, dar și în cazurile atipice de mortalitate care pot avea implicații transfrontaliere. Workshop-ul s-a bucurat de susținerea Principatului de Monaco, acolo unde secretariatul ACCOBAMS își are sediul. Din partea Mare Nostrum, a fost prezent la Monaco Marian Paiu, responsabil pentru proiectele legate de delfini. Acesta a declarat că workshop-ul „a stabilit optimizarea eforturilor din cadrul serviciilor implicate, eficientizarea operațiunilor necesare, o protecție mai bună a animalelor aflate în pericol, garantarea securității publice, diseminarea corectă a informațiilor în presă și asigurarea unei continuități pe termen cât mai lung a acestei activități“.       

În final dorim să le mulțumim pentru susținere financiară celor de la DB Schenker, OMV Petrom, celor care au adoptat un delfin în cadrul campaniei “Adoptă un delfin” și tuturor celor care ne susțin. Și voi vă puteți implica în cadrul campaniei “Adoptă un delfin“.

Nu uitați să ne contactați în cazul în care vedeți un delfin la mal sau pe uscat la numerele de telefon 0241.612.422 și 0763.255.731, cel de-al doilea fiind în regim Non-Stop.