Dragilor, aşa cum v-am mai spus şi în alte rânduri, încă de la început vara aceasta s-a anunţat a fi plină de activităţi pentru noi. Aşadar, vacanţă sigur nu ne-am luat, dar asta nu înseamnă că nu ne-am bucurat de plajă şi de mare. Mai mult decât atât, am îmbinat utilul cu plăcutul şi am făcut ceea ce ştim noi mai bine: am luptat pentru ca litoralul şi marea noastră să fie exact aşa cum ni le dorim noi şi turiştii veniţi în vacanţă la plajă – curate, frumoase şi sănătoase.

campanie de informareÎncepând din iunie şi continuând pe toată durata sezonului estival, am desfăşurat o campanie de informare şi conştientizare a persoanelor aflate pe plajele litoralului românesc cu privire la aruncarea mucurilor de ţigară. Nimeni nu vrea ca în timp ce calcă pe nisipul fin să nimerească vreun chiştoc sau orice alt deşeu aruncat la întâmplare, iar pentru că iubim mediul înconjurător, am decis împreună cu voluntarii noştri că este momentul să convingem pe cât mai mulţi iubitori ai litoralului că plaja nu este o scrumieră.

Zis şi făcut! Aproape în fiecare dimineaţă de vară ne-am înarmat cu pălării, sticle de apă şi cremă de protecţie solară pentru a ţine piept caniculei care nu s-a lăsat prea mult aşteptată pe litoralul nostru. Nu de puţine ori, temperaturile exagerat de mari ne-au dat de furcă, dar ne-au motivat atât scopul campaniei noastre, cât şi gândul că fenomenele meteorologice extreme nu sunt altceva decât consecinţa acţiunilor dăunătoare ale omului asupra mediului înconjurător.

Plaja ne-a întâmpinat frumos: colorată, veselă, animată şi însorită. Valurile jucăuşe ale mării şi briza proaspătă ne sunt aliaţi de nădejde în lupta cu temperaturile extreme, astfel încât, zi de zi, am reuşit să ducem mesajul nostru care promovează un litoral mai curat pe toate plajele litoralului românesc. În ceea ce priveşte receptorii acestuia, am întâlnit persoane încântate de iniţiativa noastră, cât şi oameni reticenţi. Am primit sfaturi pentru viitoare campanii de acest gen, sfaturi pe care le preţuim şi pe care abia aşteptăm să le punem în practică.colaj campanie

Cu fiecare zi de campanie am învăţat lucruri noi despre publicul nostru, dar şi despre noi înşine. Ne-am descoperit unii pe alţii, am legat prietenii, am împărtăşit experienţe şi ne-am simţit bine. Putem spune că ne-am bucurat împreună de o vacanţă originală, cu un scop nobil: o plajă mai curată pentru toţi. Şi abia aşteptăm alte campanii care să ne aducă mai aproape unii de alţii şi bineînțeles de natură.

Mesajul nostru a reușit să ajungă la peste 10.000 de persoane, care au înțeles că „plaja nu e o scrumieră”. Campania de informare privind aruncarea mucurilor de ţigară pe plaje face parte din proiectul „Educaţie pentru Marea Neagră”, ce se desfăşoară pe o durata de 16 luni, din mai 2014 până în septembrie 2015, iar costurile sale totale se ridică la aproape 71.000 de euro, din care valoarea finanţării nerambursabile este de aprox. 64.000 de euro şi este finanţat prin granturile SEE 2009–2014, în cadrul Fondului ONG în România.

Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.org.

Pentru informaţii oficiale despre Fondul ONG în România accesaţi www.fondong.fdsc.ro.

Sigle Fond ONG