Dragilor, dacă în urmă cu o săptămână eram cu toţii invitaţi să facem cunoştinţă cu delfinul Delfi şi să descoperim alături de el expoziţia „Marea Neagră în imagini”, miercuri, 5 august, am învăţat totul despre familia lui, dar şi cum ar trebui să acţionăm în cazul în care unul dintre ei are probleme. Toate acestea au avut loc chiar de ziua prietenului nostru, mai precis de Ziua Delfinului.Ziua Delfinului

De la ora 19:00, ne-am strâns cu mic, cu mare, în Ţara Piticilor din Parcul Tăbăcăriei, gata de joacă, dar şi pregătiţi pentru a afla lucruri noi despre delfini, devenind astfel mai conştienţi şi mai sensibili la problemele lor. După ce ne-am lăsat ghidaţi de simpaticul Delfi în călătoria de descoperire a Mării Negre, am rezolvat împreună labirinturi complicate şi am desenat pe asfalt vieţuitoarele marine preferate. Totodată, am aflat cum putem salva un delfin eşuat prin asistarea la o demonstraţie de intervenţie realizată cu ajutorul unui delfin gonflabil pe care, aşa cum era de aşteptat, copiii l-au îndrăgit imediat.

Cel mai rapid în rezolvarea labirinturilor a fost Dragoş, un băiat isteţ de 10 ani, care s-a arătat încântat de expoziţia noastră pe care a studiat-o amănunţit, acordând atenţia cuvenită fiecărui panou. Mai mult decât atât, l-a convins şi pe fratele lui mai mic, Horia, să rezolve măcar un labirint din cele trei şi să afle mai multe despre cele trei specii de delfini din Marea Neagră – delfinul comun, afalinul şi marsuinul. Alexandru a venit însoţit de părinţii lui, care l-au ajutat să dezlege misterele labirinturilor. Tatăl lui ne-a felicitat pentru activităţile pe care le-am organizat cu ocazia Zilei Delfinului, dar şi pentru expoziţia „Marea Neagră în imagini”, dorind să vadă mai multe acţiuni de acest tip în oraşul Constanţa.

Ne bucurăm că am putut aduce mai aproape de constănţeni şi turişti povestea delfinilor noştri, mai ales că, din păcate, unii dintre noi am fost chiar martori ai unui caz de eşuare a unui delfin pe plajele litoralului românesc. Aceste evenimente nefericite au avut loc de curând, echipa noastră intervenind în trei cazuri de delfini eşuaţi în urma furtunilor, însă pericolele principale pentru aceste mamifere marine sunt plasele de pescuit, ambarcaţiunile de care de lovesc şi, uneori, bolile.

Ziua Delfinului este o ocazie perfectă pentru a atrage atenţia asupra importanţei protejării mediului marin şi, implicit, a delfinilor a căror prezenţă în Marea Neagră este, de altfel, un semn că marea noastră este vie şi curată. Datoria noastră este să o protejăm şi să o facem zi de zi să zâmbească în auzul fluierăturilor jucăuşe ale delfinilor!

Acest eveniment a fost posibil prin programul “Monitorizarea şi conservarea delfinilor din Marea Neagră”, finanţat de OMV Petrom şi campania “Adoptă un delfin”.