Într-o zi însorită de toamnă mă plimbam pe plaja pustie din Vadu iar razele soarelui se oglindeau în apa cu miros algal a mării. Mă uitam dupa ei, însă nu-i vedeam. Dintr-o dată observ în larg o pată neagră. Îl rog pe colegul meu să-mi împrumute binoclul, mi-l reglez și mă uit rapid să văd ce este. Dezamăgirea mea a fost mare atunci când am constatat cu certitudine că pata neagră era doar o bucată mare de lemn. Așa a început o zi de monitorizare terestră a delfinilor… Însă, chiar dacă nu am reușit să vedem un delfin în timpul monitorizării, ne bucurăm că nu am observat nici un delfin eșuat în timpul “plimbărilor” noastre pe plajă. Am avut însă șansa de a zări o familie de Marsuini formată din 3 membri în cadrul unei expediții pe mare.

Monitorizările nu sunt chiar plimbări pe plajă, iar prietenii delfinilor care vor să ne însoțească și să ne ajute atunci când ieșim pe teren au nevoie de instruire. Chiar luna aceasta am reușit să instruim peste 1000 de elevi și 145 de profesori, dornici să ajute mediul înconjurător. Acum aceștia fac parte din Rețeaua “Voluntari pentru salvarea delfinilor”. Ca membri ai acestei rețele, prietenii delfinilor vor merge în fiecare lună de cel puțin 2 ori pe plajă, pentru a verifica bunăstarea amicilor noștri marini, până la finele anului școlar. Misiunea lor este să ne anunțe de îndată ce văd un delfin care pare să aibă probleme sau chiar un delfin eșuat.

colaj-delfiniPe o notă ceva mai formală, ne-am îmbrăcat la cămașă și costum pentru a sarbătorii Ziua Mării Negre prin simpozionul internațional „Protecția ecosistemului Mării Negre și gestionarea durabilă a activităților maritime – Promare 2015“, organizat de INCDM Grigore Antipa şi Asociația Balcanică de Mediu (B.E.N.A.), în cadrul căruia au participat factori importanți de decizie din domeniul protecției mediului, cercetării, dezvoltării și a activităților piscicole. Scopul acestei întâlniri a fost de a realiza un cadru comun pentru a atrage atenția publicului asupra importanței conservării ecosistemului marin (protejării viețuiroarelor din Marea Neagră) și necesitatea diminuării efectelor activității umane asupra calității Mării Negre.

Deoarece ne preocupăm constant de siguranța delfinilor din Marea Neagră avem o colaborare permanentă cu pescăriile și le oferim ADD-uri (dispozitive acustice de îndepărtare a delfinilor), astfel încât delfinii să nu se mai prindă în plasele lor. Tot în acest sens vă punem la dispoziție numerele noastre de telefon 0241.612.422 şi 0763.255.731 (NON-STOP), pe care vă rugăm să le apelați urgent atunci când vedeți un delfin eșuat! De asemeni, ne puteți susține eforturile de protejare a delfinilor din Marea Neagră, devenind părintele adoptiv al unui delfin, prin intermediul campaniei Adoptă un delfin!

Sperăm ca activitățile noastre să aibă și luna viitoare rezultate la fel de bune și privim cu încredere către noi orizonturi, mai albastre și mai senine.