colaj poze delfini

 

Cu siguranţă vă întrebaţi ce au mai făcut prietenii noştrii delfinii în luna august şi mai ales ce activităţi a mai desfăşurat Mare Nostrum în vederea protejării lor.

August a fost o lună în care ne-am continuat activitatea binecunoscută de monitorizare, în care ne-am întristat când am găsit vreun delfin eşuat, ne-am bucurat când ne-am întâlnit prietenii înotând fericiţi în mediul lor natural, dar şi luna în care i-am sărbătorit alături de toţi cei care îi iubesc, organizând Ziua Delfinului.

Alături de voluntarii noştrii entuziaşti, am realizat 4 expediţii terestre pentru monitorizarea atât a sectorului nordic al litoralului românesc (zona Constanţa -Periboina) cât şi a celui sudic (zona Constanţa-Vama Veche), în urma cărora am identificat două cetacee eşuate din specia Phocoena phocoena relicta (Marsuin), care erau în stare avansată de degradare, acest lucru împiedicându-ne să stabilim cu exactitate cauza morţii.

În speranţa că vom fi norocoşi şi vom găsi delfini înotând în apele mării, am efectuat şi 2 expediţii acvatice pentru observarea prietenilor noştrii marini, însă, din păcate, doar într-una din ele am văzut în rada portului Constanţa, un grup de 6 exemplare adulte de afalini (Tursiops truncatus ponticus.

Totodată am efectuat şi 6 intervenţii de urgenţă în urma sesizărilor primite şi am identificat 7 cetacee eşuate din specia Phocoena phocoena relicta (Marsuin) şi 1 exemplar din specia Delphinus delphis ponticus (Delfinul comun). Cauza morţii a fost imposibil de stabilit deoarece delfinii găsiţi erau în stare avansată de degradare.

Activităţile de monitorizare şi intervenţie au devenit deja de rutină pentru echipa  Mare Nostrum, de la începutul anului şi până în prezent, echipa de teren identificând 49 de delfini eşuaţi.

Pe langă toate aceste activităţi destinate protejării lor, am şi sărbătorit aceste minunate mamifere marine prin organizarea unui eveniment închinat în totalitate lor: “Ziua Delfinului”. Această sărbătoare a devenit o tradiţie pentru noi şi anul acesta am serbat aşa cum se cuvine pe data de 5 august, în cadrul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii din Constanța, unde cei aproximativ 2000 de vizitatori au luat contact cu activităţile desfăşurate de către echipa noastră.

Evenimentul a fost împărţit pe două secţiuni: un workshop, dedicat partenerilor – D.S.V.S.A. Constanţa, ACCOBAMS, CMSN Constanţa, INCDM Grigore Antipa, ARBDD, Eco Fire Sistems ş.a. și Green Balkans, Bulgaria, dar și jocuri și concursuri pentru publicul de toate vârstele, doritor de distracție și iubitor de delfini. Cei mici au putut realiza desene pe asfalt prin intermediul cărora să ne prezinte Marea Neagră în viziunea lor.

Deoarece suntem o echipă, voluntarii s-au implicat activ şi au participat alături de noi la gândirea şi coordonarea activităţilor menite să îi distreze pe cei mici.  Astfel, atracția principală a zilei  a fost jocul, de echipă, Treasure Hunt, care a fost structurat de către voluntarii noştrii în 5 părţi, fiecare constând în câte un joc: pet bowling, pescuit interactiv, delfinii năzdrăvani, Regele/Regina Mimei, Portalul spre Delfi, toate contra cronometru. Punctajul obținut la fiecare probă s-a însumat, iar la sfârșitul competiției câștigătorii au fost răsplătiți cu premii atractive.

Toate aceste jocuri au fost organizate și individual, astfel încât distracția a fost asigurată pe tot parcursul zilei.

Pentru a conștientiza oamenii cu privire la necesitatea protejării delfinilor şi a Mării Negre, am organizat o expoziție foto, care a strâns laolaltă imaginile cele mai reprezentative din acțiunile Mare Nostrum legate de monitorizarea şi observarea delfinilor, derulate pe parcursul ultimilor ani. Aceasta a fost menită să apropie publicul cât mai mult de delfini, oferindu-le posibilitatea să descopere cele trei specii de cetacee existente în Marea Neagră.

Acțiunea s-a desfășurat în cadrul proiectului “Educaţie (de mediu) de nota 10”, co-finanţat de OMV Petrom.

Programul este susţinut financiar prin intermediul Campaniei Adoptă un delfin! Astfel, cei care doresc să ne susțină, pot deveni părinți adoptivi pe un an sau pe viață și își pot alege un nume pentru delfinul “adoptat”.

Pentru că implicarea voastră poate face diferenţa, dacă observați un delfin eșuat, este vital să ne contactați cât mai repede, la numerele de telefon 0241612422/0341407432 sau 0763255731 (linie NON-STOP!), pentru a putea interveni la timp și a crește șansele mamiferului de a fi salvat.

De asemenea, pe site-ul http://www.delfini.ro găsiți formularul on-line prin intermediul căruia ne puteți trimite informații cu privire la delfini (vii sau morți). Persoană de contact: Marian Paiu, office@marenostrum.ro/ marian_paiu@marenostrum.ro.